Tack för den här säsongen

Hej på er alla

Jag/vi vill först tacka alla mina/våra härliga och underbara gäster både 2 och 4 benta;) för den roliga avslutet på denna sommarsäsong / som blev så lyckad / med så många gäster/ tack för att ni har hittat tillbaka / efter den tuffa Corona tiden.

Sen vill jag tacka mitt härliga team / som även är min familj / för all hjälp / så duktiga och lyhörda och proffsiga / vi har varit ett team  hela tiden sen start / utan att behöva säga vad som ska göras så fixas det. Tack

Höstterminen börjar den 13 sep / det kommer att ske vissa ändringar / mer information kommer om detta.

Har fått frågor som jag besvarar här

Har ni inte bemannat/ har ni inga ronder under natten tiden?

Svar Vi går runt vid kl 22-23 tiden och säger God Natt till alla våra gäster / ser till att alla har det bra sätter på natt lampan och sätter på radion och larmar på / sedan vid Kl 5 – 6 på morgonen gör vi lika / men säger God Morgon och ser till att allt är bra med alla/ stänger av larm mm.

Fråga om det händer att det rycker någon på dörren eller sådan

Svar Vi har larm / mot brand och säkerhet / kommer ett meddelande på våran mobil att någon är på just denna dörr / detta har dock ej skett men om så är / det finns kameror i alla sektioner samt högtalare som vakten påkallar att det sker någonting.

Samt att Robert bor i anexet i företaget och vi bor 2 meter från företaget / har sedan brandmännen på vänstra sidan.

Fråga Varför tar ni inte fler kort och filmar

Svar Vi filmar och tar kort när tillfälle finnes / skötsel omvårdnad och rengöring kommer först / men vi vill göra det lilla extra och vissa våra gäster deras älskade djur och vad vi gör osv

 

Vi tar ej imot sjuka och skadade djur / djuret ska vara frisk och må bra / vid besök här hos oss.

Fråga Vilken tid bajsade min katt?

Svar Vi tar ej tid / klockslag när djuret kissar eller bajsar / vi ser hur mycket djuret har gjort när vi dagligen gör rent kattlådorna /  vid avvikelse ex diarré så noterar vi detta / lika så om katten spytt / ex ätit kattgräs och spytt upp hårbollar

Fråga Men om djuret gör illa sig

Svar Ser vi att någon av våra gäster gjort illa sig så kontaktar vi kontaktpersonen / och denna får avgöra vad som ska göras

 

I dags lägget är det svårt med att få kontakt med veterinärer / om det skulle hända något så kontaktar vi vardagar / detta har som tur ej behövts

 

Och sista frågan Min katt är blyg / försiktig / vad gör ni då?

Svar Vet man att ens katt är extremt rädd / försiktig / så rekommenderar jag att man bokar in katten 2 till 3 dygn under lågsäsongen / på detta viss blir det inte så många nya intryck för katten när den då kommer under högsäsongen.

Jag avlutar fråge stunden med att säga / våra gäster ska ha det bra / vi kan eller får inte tvinga fram djuren om den inte ex vill leka eller äta m.m. / men vi gör vårat bästa och trugar och gosar / men för katten del vill vi att ni berättar hur katten är / vi gör givetvis vårat bästa som vi alltid gör för att alla våra gäster ska ha det bra.

Med detta så tackar vi för oss och går på våran ledighet / och önskar er en fortsatt trevlig sen sommar / vi syns och hörs till höst terminen.

Rita & Robert & Roger & Rebecca & David & Sylvi